At the University of the Arts, different learning and kinds of research coexist and converge in the field of art and the arts
The academic offers at the University of the Arts are technology-based, diverse, relevant, and of high quality. Its model of higher education in the arts is nationally and internationally recognized.
Programs of excellence in the field of the arts that contribute to the improvement and specialization of professionals.
Find here all the information so that, once you become a member of the university community, you can be aware of its benefits.
Through our transformative management model, the university contributes to the role of arts education with vitality and relevance for society.
Research in art relies on various methods of inquiry, exploration, and knowledge generation, utilizing a distinct approach to searching, working, and experimenting, aiming to produce original results that contribute to artistic creation.
The University of the Arts is the first public institution of higher education in the arts at the national level. Learn in detail about its Transparency, Accountability, Planning and Strategic Management, and Human Resources Department.
Ecuador.
Guionista ecuatoriana. Actualmente es docente de guion y montaje en la Universidad de las Artes.
Estudió la carrera de cine en la Universidad San Francisco de Quito. Es graduada de la maestría en escritura para televisión y cine de la Universidad Autónoma de Barcelona (2014), del master de Montaje de la ESCAC (Escola de cinema i audiovisuals de Catalunya) de Barcelona y del master de dirección en la misma escuela (2015).
Directora editorial del libro Primer Borrador: Crónicas de Sebastián Cordero y ha sido seleccionada como “Script doctor” (asesora de guiones) por el IFCI (2021).
Ha escrito para la serie de televisión El Caminante, ha escrito y dirigido cinco cortometrajes, entre los cuales se destaca El Abrazo de Felipe, ganador a mejor cortometraje nacional y premio del público en el festival la Orquídea (2012), ganador a mejor cortometraje en el festival La Cuarta Pared (2013), seleccionado y exhibido en festivales de Suecia, España, Grecia y el festival de la Habana, Cuba. Ni sí, ni no, su último cortometraje fue seleccionado en el festival La Orquídea, Equis, festival de cine feminista y en el festival de cortometrajes LAFISBA de Barcelona (2018).