At the University of the Arts, different learning and kinds of research coexist and converge in the field of art and the arts
The academic offers at the University of the Arts are technology-based, diverse, relevant, and of high quality. Its model of higher education in the arts is nationally and internationally recognized.
Programs of excellence in the field of the arts that contribute to the improvement and specialization of professionals.
Find here all the information so that, once you become a member of the university community, you can be aware of its benefits.
Through our transformative management model, the university contributes to the role of arts education with vitality and relevance for society.
Research in art relies on various methods of inquiry, exploration, and knowledge generation, utilizing a distinct approach to searching, working, and experimenting, aiming to produce original results that contribute to artistic creation.
The University of the Arts is the first public institution of higher education in the arts at the national level. Learn in detail about its Transparency, Accountability, Planning and Strategic Management, and Human Resources Department.
Guayaquil, Ecuador.
Bailarina y bailaora activa.
Licenciada en Pedagogía Musical (Ecuador); Especializada en Políticas Culturales y Gestión Cultural (México); Certificada en Metodología Cubana para la Enseñanza del Ballet (Ecuador); Master en Danza y Artes del Movimiento (España).
Ha participado con sus obras en festivales como FAAL, Fragmentos de Junio, ESPOL en Sonido y Movimiento, Bienal de Flamenco de Maracaibo, Festival de Flamenco en Lo Ferro España (invitada especial), Festival Decorrido España y ha bailado en escenarios de prestigiosas peñas flamencas de España como: Peña Murcia Flamenca, Peña Juanito Villar en Cádiz, Peña La Perla de Cádiz, La Guarida del Ángel en Jerez. Considerada actualmente como la mejor bailaora flamenca del Ecuador. Por su metodología, su ejecución escénica y por su visión como directora, ha sido referente para bailarines y músicos del país.
Sus intereses se dividen por una parte en potenciar el flamenco tradicional y la danza académica desde el aula de clases y los escenarios y por otra parte, investigar problemáticas en torno a temas sociales, memoria cultural y formación de públicos para las artes escénicas y, plantear soluciones desde la gestión cultural, la docencia y la creación escénica.
FB gloriafebres-cordero carlo / TW @febres_gloria / IG @gloriafebrescordero