At the University of the Arts, different learning and kinds of research coexist and converge in the field of art and the arts
The academic offers at the University of the Arts are technology-based, diverse, relevant, and of high quality. Its model of higher education in the arts is nationally and internationally recognized.
Programs of excellence in the field of the arts that contribute to the improvement and specialization of professionals.
Find here all the information so that, once you become a member of the university community, you can be aware of its benefits.
Through our transformative management model, the university contributes to the role of arts education with vitality and relevance for society.
Research in art relies on various methods of inquiry, exploration, and knowledge generation, utilizing a distinct approach to searching, working, and experimenting, aiming to produce original results that contribute to artistic creation.
The University of the Arts is the first public institution of higher education in the arts at the national level. Learn in detail about its Transparency, Accountability, Planning and Strategic Management, and Human Resources Department.
Ecuador.
Teatrista y docente creador. Subdirector de la Escuela de Artes Escénicas (UARTES). Integrante del grupo de teatro ARAWA. Director de proyectos en comunidad, pedagogía e investigación. Co-organizador del Encuentro de Teatro Popular Latinoamericano (ENTEPOLA), Encuentro de Teatro Universitario y Politécnico del Ecuador (ENTUPE), Jornadas teatrales. Director del proyecto: El Gran teatro de Monte Sinaí, Desde Escénicas y Bibliotricimoteca.
Maestría en comunicación pública de la ciencia y tecnología (ESPOL) Licenciatura en Literatura (UCSG). Diplomado en Artes e Investigación Internacional (CINDE & UCG)
Curador del Primer Festival Internacional de Artes Vivas de Loja (FIAVL-2016). Premio Matilde Hidalgo, categoría: Académico en Arte y Cultura especialización: Artes Escénicas (Senescyt, 2017), Premio Extraordinario de Monoteatro sin palabras (Concurso Internacional de Microficción Garzón Céspedes, 2009. Ganador Maratón de Teatro organizado por la Fundación y Teatro Sánchez Aguilar (2013). Premio príncipe enano por proyección al grupo de teatro ARAWA. (Habana 2013).
Análisis de metodologías y procesos en los grupos de teatro universitario de Guayaquil para comprender la noción del amateur moderno (VIP-2019-009). Obras: Celeste (2017), Soliloquio épico coral (2010). Prólogo del libro Obras dramáticas, Teatro de Títeres I del colombiano Pablo Angarita Sabia. Rosa Blindada Ediciones. Cali-Colombia.
Estudios sobre la historia del teatro local, el espacio público y comunitario, investigación de nuevas teatralidades para despeinar las convencionales.