At the University of the Arts, different learning and kinds of research coexist and converge in the field of art and the arts
The academic offers at the University of the Arts are technology-based, diverse, relevant, and of high quality. Its model of higher education in the arts is nationally and internationally recognized.
Programs of excellence in the field of the arts that contribute to the improvement and specialization of professionals.
Find here all the information so that, once you become a member of the university community, you can be aware of its benefits.
Through our transformative management model, the university contributes to the role of arts education with vitality and relevance for society.
Research in art relies on various methods of inquiry, exploration, and knowledge generation, utilizing a distinct approach to searching, working, and experimenting, aiming to produce original results that contribute to artistic creation.
The University of the Arts is the first public institution of higher education in the arts at the national level. Learn in detail about its Transparency, Accountability, Planning and Strategic Management, and Human Resources Department.
Guayaquil, Ecuador.
Actor, director y dramaturgo. Cofundador de Muégano Teatro; profesor universitario desde 2005, creador y codirector del Laboratorio de Teatro Independiente y de la Carrera de Teatro del ITAE. Comentarista y articulista en diversos medios generalistas (Vistazo, Diario Hoy, El Telégrafo, Primicias), normalmente censurado
Tecnólogo por el ITAE. Actualmente cursa posgrado Programa de Actualización en Prácticas Artísticas y Política en América Latina, Universidad de Buenos Aires
Mejor Espectáculo y Premio del Público de la VI Muestra de Teatro de Barcelona, 2001; Segundo y Tercer Premio de Periodismo Jorge Mantilla Ortega de Diario El Comercio, en Opinión (2007) y Entrevista (2013); participación en diversos festivales internacionales: Cádiz, Manizales, Alternativo de Bogotá, Recife, Translatines de Francia, Íntimo de Mérida, ELTI de Buenos Aires, Mostra de Sao Paulo, entre otros.
Libros propios: “Lecturas para zombis suicidas” (Paradiso Ediciones, 2006) y “Juguetes cerca de la violencia: seis textos teatrales” (Fakir, 2018). Libros colectivos: “Mutis por el foro. Artes escénicas y política en tiempos de pandemia” (REAL-Red de Estudios Escénicos de América Latina, ASPO, 2020); “Perspectivas políticas de la escena latinoamericana. Diálogos en tiempo presente” (Lola Proaño y Lorena Verzero, compiladoras; Argus-a, 2017). Textos teatrales en las antologías de teatro ecuatoriano de la Universidad Científica del Sur (Lima, 2013) y de la Casa de América de Cuba (La Habana, 2015). Artículos en múltiples revistas especializadas: “Guaraguao” y “Ophelia” de España; “Hoja de Teatro” y “Eskeletra”, de Ecuador, entre otras.
Actualmente desarrolla La Escuela de la Nada: filosofía, teatro y política para chicxs de 12 a 17 años, y el #MuseoPorVenir, cruce de la dramaturgia de la memoria y la escena expandida, que hace parte de un grupo de investigación de la propia UArtes.