At the University of the Arts, different learning and kinds of research coexist and converge in the field of art and the arts
The academic offers at the University of the Arts are technology-based, diverse, relevant, and of high quality. Its model of higher education in the arts is nationally and internationally recognized.
Programs of excellence in the field of the arts that contribute to the improvement and specialization of professionals.
Find here all the information so that, once you become a member of the university community, you can be aware of its benefits.
Through our transformative management model, the university contributes to the role of arts education with vitality and relevance for society.
Research in art relies on various methods of inquiry, exploration, and knowledge generation, utilizing a distinct approach to searching, working, and experimenting, aiming to produce original results that contribute to artistic creation.
The University of the Arts is the first public institution of higher education in the arts at the national level. Learn in detail about its Transparency, Accountability, Planning and Strategic Management, and Human Resources Department.
Ecuador.
Bailarina, coreógrafa y artista escénica ecuatoriana. Fundadora y Co-directora de la Compañía Río Teatro Caribe. Directora de la Compañía Talía Falconi-Federico Valdez/escena contemporánea.
Hizo sus estudios en la Escuela de Martha Graham, Nueva York, la Escuela Nacional de Circo Annie Fratellini, la Escuela de Teatro de Movimiento Jaques Lecoq y obtuvo su Diploma de Estado como Profesora de Danza Contemporánea en París. Cursó su Maestría en danza en la Universidad París 8.
En Venezuela desarrolló gran parte de su trabajo artístico como coreógrafa y bailarina. Fundadora y Co-directora de la agrupación Río Teatro Caribe con la cual se presentó en América, Europa y Asia (1995-2010). En el año 2007 fue galardonada con el Premio Nacional de Danza de Venezuela.
En los últimos años ha sido seleccionada para participar en residencias de creación artística en México, Nueva York, Caracas, Quito y La Paz (Bolivia). Ha dirigido montajes coreográficos para la Compañía de danza Sieteocho de Venezuela, el Ballet Nacional del Ecuador, la Compañía Nacional de Danza del Ecuador, el Centro de Producción de Danza Contemporánea (CEPRODAC) y el Centro de las Artes de San Luis Potosí de México.