At the University of the Arts, different learning and kinds of research coexist and converge in the field of art and the arts
The academic offers at the University of the Arts are technology-based, diverse, relevant, and of high quality. Its model of higher education in the arts is nationally and internationally recognized.
Programs of excellence in the field of the arts that contribute to the improvement and specialization of professionals.
Find here all the information so that, once you become a member of the university community, you can be aware of its benefits.
Through our transformative management model, the university contributes to the role of arts education with vitality and relevance for society.
Research in art relies on various methods of inquiry, exploration, and knowledge generation, utilizing a distinct approach to searching, working, and experimenting, aiming to produce original results that contribute to artistic creation.
The University of the Arts is the first public institution of higher education in the arts at the national level. Learn in detail about its Transparency, Accountability, Planning and Strategic Management, and Human Resources Department.
Chone, Manabí, Ecuador.
Su investigación se centra en la historia de la literatura infantil y juvenil ecuatoriana, la representación del liberalismo en la literatura latinoamericana del siglo diecinueve y las pedagogías artísticas comunitarias. Asimismo, es fundadora y directora ejecutiva de La Poderosa Media Project, organización sin fines de lucro cuya misión es la de promover la autonomía creativa a través de programas comunitarios de artes narrativas y visuales.
Licenciatura en Estudios de paz y justicia en Wellesley College (EE.UU.), Maestría en Literatura iberoamericana en la Universidad de Texas en Austin (EE.UU.), Doctorado en Literatura iberoamericana en la Universidad de Texas en Austin (EE.UU.)
Desde 2005, se ha encargado de la organización de más de veinte proyectos en Argentina, Chile, Ecuador, Panamá, República Dominicana y los Estado Unidos. Su trabajo ha recibido reconocimiento del Dell Social Innovation Challenge, el Ministerio de Cultura y Patrimonio del Ecuador, el Instituto de Cine y Creación Audiovisual del Ecuador, la Embajada de Ecuador en Washington, el Festival Cine de las Américas, el Center for Work and Service de Wellesley College, el Volunteer and Service Learning Center de la Universidad de Texas at Austin y The Huffington Post.
2020 Beca de Intercambio Académico. University of Kentucky.
2019 Fondos Concursables. Instituto de Cine y Creación Audiovisual (ICCA). Categoría: Escritura de Guion (Documental).
Premio CLARO a la Innovación. Shift Academy. Universidad San Francisco de Quito
2018 Grants de Producción Creativa. Universidad San Francisco de Quito.
Fondos Concursables de Investigación. Colegio de Ciencias Sociales y Humanidades. Universidad San Francisco de Quito.
Fondos Concursables. Ministerio de Cultura y Patrimonio del Ecuador. Categoría: Investigación en Artes Literarias y Narrativas.
2015 Fondos Concursables. Ministerio de Cultura y Patrimonio del Ecuador. Categoría: Investigación en Artes Literarias y Narrativas.
Fondos Concursables. Consejo Nacional de Cinematografía del Ecuador (CNCINE). Categoría: Formación.
2014 Fondos Concursables. Consejo Nacional de Cinematografía del Ecuador (CNCINE). Categoría: Investigación y Publicación.
Ganadora. StartUp Ecuador. Embajada de Ecuador en Washington.
2012 Fondos Concursables. Consejo Nacional de Cinematografía del Ecuador (CNCINE). Categoría: Producciones Audiovisuales Comunitarias.
2021 En prenta. Co-autora. “Community-Based Filmmaking in Ecuador: the Case of La Poderosa Media Project”. Thinking Through Ecuadorian Cinema. Editorial Peter Lang.
2019 “Poesía como pretexto: servicio-aprendizaje y arte comunitario en Quito.” Hispania. 102-1 (2019): 115-28.
2013 Co-autora. “Programas comunitarios de artes visuales como alternativa al aprendizaje-servicio en el extranjero.” Hispania. 96.2 (2013): 342-354.
2012 “Bocetos de una gramática liberal: de la glorificación del trabajo agrícola a la consagración simbólica de los Andes.” Kipus: Revista Andina de Letras. 32 (2012): 131-160.
2011 “Monstruos en la hacienda: el concertaje como narración de la nación.” Revista Temas: Cultura, Ideología, Sociedad. 65 (2011):30-37.
2008 “La narración de la nación ecuatoriana: del «buen salvaje» al fracaso del proyecto liberal.” Futhark: Revista de Investigación y Cultura. 3 (2008): 253-267.
Historia de la literatura infantil y juvenil ecuatoriana, representación del liberalismo en la literatura latinoamericana del siglo diecinueve y pedagogías artísticas comunitarias